Spørgsmål & svar

Hvis du ikke har dyrket judo før, har du sikkert en masse spørgsmål. Nedenfor har vil samlet de mest hyppige spørgsmål og svar. Tøv ikke med at kontakte os, hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål.

Vi glæder os til at høre fra dig

Spørgsmål
& svar

• På motorik- og børneholdet bliver der lagt vægt på gymnastiske og motoriske øvelser, samtidig forsøger vi at "luske" lidt judo og diciplin ind. Man lærer at være stille når træneren siger noget, passe på hinanden, hilse og sige tak for en god træning.

På juniorholdet leger man ikke så meget, her drejer det sig mere om judo samt lidt mere diciplin.

Man lærer grundjudo med kast, holdegreb, kampregler, dommerudtryk o.s.v.

På seniorholdet er der træning i en fri tone for nybegyndere og øvede. Alle kan dyrke judo og træningen tilpasses den enkeltes niveau.

• Vi har et udvalg af judo-gier, du kan låne de første gange.

En judo-gi består af jakke, bukser og bælte samt for pigernes vedkommende en hvid T-shirt. Da der er megen kropskontakt i judo er det vigtigt, at du møder op med kortklippede negle og rene fødder og hænder.

• Det kan du, når din træner mener, at du er dygtig nok. Du vil så blive tilmeldt en graduering der er en prøve til en ny bæltegrad. For at blive gradueret skal du minimum være 6 år - men du kan godt starte på judo som 5 årige.

Graduering kan være kilde til stor nervøsitet for både børn og voksne, men det er også en festdag med stolthed over den nye bæltegrad. Du skal betale et gebyr på 150 kr, når du går til graduering.

• Det må du når din træner mener, at du er klar til det

• Du skal have din Judodragt, et Judopas, samt en licens der viser at du er medlem af Dansk Judo Union. Alt det får du gennem klubben.

• Ja det er der - vi følger skolernes ferieperioder.

Har du flere sprøgsmål?