Skoleprojekter & forløb

Indenfor dette område handler det om, at styrke de unge menneskers motoriske evner, kropsbevidsthed, styrke deres sind til et bedre velbefindende og ikke mindst styrke fællesskabet. Det er af vores opfattelse og erfaringer gennem flere sæsoner at elever, som evt. har koncentrationsudfordringer eller større adfærdsudfordringer i dagligdagen, finder hjælp gennem judo.

Trænerne i Silkeborg Judoklub oplever ofte at forældre og folkeskolelærere kontakter dem for at fortælle om elevens gode ændringer i dagligdagen og undervisningen.

Et judoforløb er også med til at give eleverne en bedre disciplin, respekt over for andre mennesker og et større mentalt overskud.

Se et kort indslag her fra Midtjyllands Avis fra et skoleprojekt på Hvinningdal Skole

Nemt at planlægge

Der behøves som udgangspunkt ingen lærer til "judo i skolen" – dagene/forløbende køres af Judoklubben trænere, hvor flere også er læreruddannet. "Judo i skolen" kan foregå på skolen eller i judoklubbens lokaler.

Eksempler på forløb - kan foregå på skolen eller i judoklubben
Prøvetime: 1 time
Temadag: 5 – 6 timer
Skoleforløb: 3 uger (1 - 2 lektioner pr uge - samme dag)
Skoleforløb: 6 uger (1 - 2 lektioner pr uge - samme dag)
Skoleforløb: 12 uger (1 - 2 lektioner pr uge - samme dag)

For at få tingene til at hænge sammen, vil hver temadag/forløb være forbundet med et mindre økonomisk beløb.

Kontakt Tommy Macias, Sportschef for Silkeborg judoklub for mere information.
Mail. Sportschef@silkeborgjudoklub.dk